BLACK FRIDAY

ALLES 44% KORTING!

REGLEMENT VAN DE WEBSHOP BIMAGO.NL 

De eigenaar van deze website is Artgeist Sp. z o.o., gevestigd in Wrocław aan de ul. Gen. Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, ingeschreven in het Nationale Gerechtelijke Register door de Rechtbank van Wrocław – Fabryczna, VI Afdeling van het Nationale Gerechtelijke Register, onder nummer KRS 0000350602, BTW-nummer: 7262622485, bedrijfsnummer (REGON): 100848543, maatschappelijk kapitaal: 6.120.000,00 PLN, volledig volgestort. 

Hieronder vind je de reglementen met informatie over onder andere het plaatsen van een bestelling, het afsluiten en uitvoeren van een koopovereenkomst, beschikbare leverings- en betalingsmethoden, de procedure voor het herroepingsrecht, en de klachtenprocedure. 

Voor vragen, opmerkingen of twijfels staan wij tot je beschikking via e-mail: info@bimago.nl of telefonisch op (+48) 71 715 27 33. 

Daarnaast willen wij je informeren dat we een contactpunt hebben aangewezen voor directe communicatie met autoriteiten van lidstaten, de Commissie, de Digitale Dienstenraad, en met klanten die van onze website gebruik maken. Dit contactpunt is bereikbaar via info@bimago.nl. Communicatie kan worden gevoerd in het Pools of Engels. 

§ 1. Definities 

Voor de toepassing van dit Reglement gelden de volgende definities: 

  1. Prijs – de geldwaarde die de Koper verplicht is te betalen aan de Verkoper voor het Product; 
  1. Reguliere Prijs – de prijs die de Koper betaalt voor het Product buiten promotionele periodes of kortingen; 
  1. Kortingscode – een reeks tekens die door de Koper kan worden gebruikt om de Prijs te verlagen of om de (gedeeltelijke) Prijs te betalen; 
  1. Consument – een natuurlijke persoon die een Overeenkomst sluit met de Verkoper die niet direct verband houdt met zijn of haar bedrijfs- of beroepsactiviteiten; 
  1. Koper – een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie met rechtsbevoegdheid, in het bijzonder een Consument of een Ondernemer met Consumentenrechten (PNPK); 
  1. Nieuwsbrief – e-mails met informatie over nieuwtjes, promoties of Producten gerelateerd aan de Website; 
  1. Ondernemer met Consumentenrechten (PNPK) – een natuurlijke persoon die een Overeenkomst met de Verkoper aangaat in verband met zijn of haar bedrijfsactiviteit, waarbij uit de Overeenkomst blijkt dat deze geen beroepsmatige aard heeft, met name zoals blijkt uit het soort bedrijfsactiviteit vermeld in het handelsregister (CEIDG); 
  1. Reglement – het reglement van de website www.bimago.nl, beschikbaar op https://www.bimago.nl/klantenservice/algemene-voorwaarden
  1. Website – de website beschikbaar op www.bimago.nl en alle uitbreidingen daarvan; 
  1. Verkoper – Artgeist Sp. z o.o., gevestigd in Wrocław aan ul. Gen. Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, ingeschreven in het Nationale Gerechtelijke Register door de Rechtbank van Wrocław – Fabryczna, VI Afdeling van het Nationale Gerechtelijke Register onder nummer KRS 0000350602, BTW-nummer: 7262622485, bedrijfsnummer (REGON): 100848543, maatschappelijk kapitaal: 6.120.000,00 PLN, volledig volgestort; 
  1. Product – een roerend goed aangeboden door de Verkoper via de Website; 
  1. Kopersinhoud – alle informatie die door de Koper wordt verstrekt om op zijn verzoek te worden opgeslagen in het teleinformatiesysteem van de Website, eventueel met als doel publicatie op de Website, zoals aanvullende vrijwillig verstrekte informatie, een opmerking of beoordeling van een Product; 
  1. Overeenkomst – de overeenkomst tussen de Verkoper en de Koper voor de verkoop van Producten; 
  1. Elektronische Diensten – alle elektronische diensten die door de Verkoper aan de Koper worden verleend via de Website; 
  1. Bestelling – een wilsverklaring van de Koper die direct gericht is op het sluiten van een verkoopovereenkomst, waarin in het bijzonder het type en aantal Producten wordt bepaald. 

§ 2. Inleidende Bepalingen 

  1. De Verkoper verkoopt via de Website Producten en verleent tegelijkertijd Elektronische Diensten aan de Koper. De Koper kan de Producten kopen die op de pagina’s van de Website zijn vermeld. 
  1. De Website is niet bedoeld voor het sluiten van Overeenkomsten tussen Kopers onderling. 
  1. Dit Reglement bepaalt de regels en voorwaarden voor het gebruik van de Website, evenals de rechten en verplichtingen van de Verkoper en de Kopers. 

§ 3. Elektronische Diensten met betrekking tot de Website 

  1. De Verkoper verleent de Koper Elektronische Diensten met betrekking tot het gebruik van de Website, waaronder de mogelijkheid voor de Koper om: 
    1. openbare inhoud van de Website te bekijken; 
    2. een bestelling te plaatsen en een Overeenkomst te sluiten; 
    3. zich in te schrijven voor de Nieuwsbrief; 
    4. Kopersinhoud over te dragen. 
  1. De Elektronische Diensten worden kosteloos aan de Koper verleend. 
  1. Voor het gebruik van de Elektronische Diensten is geen speciale technische uitrusting of software vereist. Voldoende is: 
    1. toegang tot het internet; 
    2. een standaard, actueel besturingssysteem; 
    3. een standaard, actuele webbrowser met ingeschakelde cookies; 
    4. een actief e-mailadres. 
  1. Om de veiligheid van de Koper en de gegevensoverdracht bij het gebruik van de Website te waarborgen, neemt de Verkoper technische en organisatorische maatregelen die passen bij de mate van veiligheidsrisico’s, in het bijzonder maatregelen om het verkrijgen en wijzigen van persoonlijke gegevens door onbevoegde personen te voorkomen. 
  1. Omdat de Website een teleinformatiesysteem is dat door de Verkoper wordt beheerd, kan de Verkoper technische en IT-werkzaamheden uitvoeren die bedoeld zijn om de Website op het hoogst mogelijke niveau te ontwikkelen. 

§ 4. Inhoud van de Website 

  1. De openbaar toegankelijke inhoud van de Website omvat elementen zoals teksten, foto’s en grafische afbeeldingen. 
  1. Het bekijken van de openbaar toegankelijke inhoud van de Website is anoniem mogelijk, zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens. 
  1. De inhoud van de Website is auteursrechtelijk beschermd. 
  1. Details met betrekking tot intellectueel eigendom worden beschreven in § 21 van het Reglement. 

§ 5. Bestelling plaatsen en Overeenkomst sluiten 

  1. De Koper kan een bestelling plaatsen zonder zich te registreren als gebruiker van de Website. 
  1. Alle productbeschrijvingen op de Website vormen geen aanbod in de zin van het burgerlijk recht, maar een uitnodiging om een Overeenkomst te sluiten. 
  1. Het plaatsen van een bestelling gebeurt door de gewenste Producten toe te voegen aan het winkelwagentje en vervolgens het bestelformulier in te vullen. In het formulier moeten de gegevens worden verstrekt die nodig zijn voor de uitvoering van de bestelling. Tijdens het plaatsen van de bestelling kiest de Koper de betaalmethode. Voorwaarde voor het plaatsen van een bestelling is de acceptatie van het Reglement, waarmee de Koper zich vooraf bekend moet maken. Bij vragen over het Reglement kan de Koper contact opnemen met de Verkoper. 
  1. In het bestelformulier moet de Koper ware persoonlijke gegevens invullen. De Koper is verantwoordelijk voor het verstrekken van onjuiste gegevens. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de uitvoering van de bestelling op te schorten indien de Koper onjuiste gegevens heeft verstrekt of indien deze gegevens redelijke twijfels bij de Verkoper oproepen over hun juistheid. In dat geval wordt de Koper telefonisch of per e-mail op de hoogte gesteld van de twijfels van de Verkoper. De Koper heeft het recht om alle omstandigheden met betrekking tot de juistheid van de verstrekte gegevens te verduidelijken. Indien er geen gegevens zijn waarmee de Verkoper contact kan opnemen met de Koper, zal de Verkoper uitleg geven zodra de Koper zelf contact opneemt. 
  1. De Koper verklaart dat alle gegevens die hij in het bestelformulier heeft verstrekt waarheidsgetrouw zijn. De Verkoper is niet verplicht om de juistheid van deze gegevens te controleren, hoewel hij daartoe bevoegd is conform lid 6. 
  1. Het bestelproces wordt afgerond door op de knop te klikken die de bestelling bevestigt. Door op deze knop te klikken, doet de Koper een aanbod om de geselecteerde Producten van de Verkoper te kopen onder de voorwaarden zoals vastgelegd in het bestelformulier. 

§ 6. Prijs en betalingen 

  1. De momenteel beschikbare betaalmethoden (inclusief kaartbetalingssystemen) voor de bestelling worden beschreven op de Website en getoond aan de Koper tijdens het bestelproces. 
  1. Betaling voor de bestelling dient te worden voldaan binnen 30 dagen na de datum van bestelling. Na het verstrijken van deze termijn kan de Verkoper aannemen dat de Koper heeft afgezien van de aankoop van het Product en de geplaatste bestelling annuleren. 
  1. Indien de Koper om een factuur vraagt, wordt deze elektronisch bezorgd aan het e-mailadres dat in het bestelformulier is opgegeven. 
  1. Alle Prijzen die op de Website worden vermeld, zijn brutoprijzen. 

§ 7. Promotieacties 

  1. De Verkoper heeft het recht om naar eigen inzicht kortingen, prijsverlagingen of andere prijsvoordelen aan de Kopers te verlenen, met name in het kader van een georganiseerde promotieactie. 
  1. De Koper heeft geen recht op kortingen, prijsverlagingen of andere voordelen die niet voortvloeien uit een promotieactie. 
  1. Een promotie waarbij de Koper een “gratis” Product ontvangt, houdt in dat de totale waarde van de Producten in het winkelmandje wordt verlaagd met de waarde van het gratis Product. 
  1. Bij een procentuele korting op een volgende (bijv. tweede of derde) Product in het winkelmandje, is een voorwaarde voor de korting dat het minimale vereiste aantal Producten in het winkelmandje wordt geplaatst. Indien een veelvoud van het minimaal vereiste aantal Producten in het winkelmandje wordt geplaatst, wordt de korting toegepast op een aantal Producten dat gelijk is aan dat veelvoud. 
  1. Bij elke kortingsactie die meer dan één Product betreft, wordt de korting berekend op basis van de prijs van het goedkoopste Product. 
  1. De korting wordt toegepast na het invoeren en bevestigen van de kortingscode in het winkelmandje. 
  1. De korting is niet van toepassing op accessoires die in de Website als aanvullingen op de Producten worden verkocht. 
  1. Kortingsacties kunnen worden gecombineerd met andere promoties waarbij de Prijs van een Product of een specifieke groep Producten op de Website wordt verlaagd. 
  1. De kortingsactie kan niet worden gecombineerd met andere kortingscodes. 
  1. De promotie is geldig gedurende de aangegeven periode op www.bimago.nl of zolang de voorraad strekt. 
  1. Indien door herroeping van de Overeenkomst, waarbij ook Producten die onder de promotie vallen zijn inbegrepen, de Koper niet langer voldoet aan de voorwaarden voor de promotie, heeft de Verkoper het recht om de reguliere prijs te ontvangen voor de behouden Producten, zoals van toepassing op het moment van de bestelling. De vordering van de Verkoper om de reguliere prijs voor de behouden Producten te ontvangen, wordt opeisbaar 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring van de Koper. In een dergelijk geval zal de Verkoper de Koper het bedrag voor het geretourneerde Product terugbetalen, verminderd met het verschil tussen de reguliere prijs van het behouden Product op het moment van bestelling en de met korting betaalde prijs door de Koper. De Koper kan ook de Overeenkomst volledig herroepen. 
  1. Bij elke melding van prijsverlagingen voor Producten vermeldt de Verkoper naast de verlaagde Prijs ook de laagste Prijs van het Product die van kracht was in de 30 dagen voorafgaand aan de prijsverlaging. Indien een bepaald Product minder dan 30 dagen te koop wordt aangeboden, vermeldt de Verkoper naast de verlaagde Prijs ook de laagste Prijs van het Product vanaf de startdatum van de verkoop tot de datum van de prijsverlaging. 

§ 8. Kortingscodes 

  1. De kortingscode kan in gedrukte of digitale vorm worden verstrekt. 
  1. De Verkoper geeft geen duplicaten uit van beschadigde of verloren kortingscodes die in gedrukte vorm aan de Koper zijn verstrekt. 
  1. De kortingscode heeft een nominale of procentuele brutowaarde, zoals vermeld in de beschrijving van de kortingscode op de Website. 
  1. De kortingscode kan niet worden ingewisseld voor contant geld of andere equivalenten. 
  1. De kortingscode kan worden gebruikt als betaalmiddel voor een bestelling geplaatst door de Koper door de code in te voeren op de daarvoor bestemde plaats, volgens de instructies op de bestelformulierpagina, maar kan niet geheel of gedeeltelijk worden omgezet in geld. 
  1. Wanneer het te betalen bedrag voor de bestelling lager is dan de waarde van de kortingscode, krijgt de Koper het verschil niet terug. Wanneer het te betalen bedrag voor de bestelling hoger is dan de waarde van de kortingscode, dient de Koper het verschil bij te betalen. 
  1. Het gebruik van de kortingscode kan beperkt zijn tot bepaalde Producten of productgroepen. Beperkingen met betrekking tot de kortingscode worden altijd vermeld in de beschrijving van de kortingscode op de Website. 
  1. De kortingscode kan slechts één keer worden gebruikt. 
  1. De kortingscode kan een vervaldatum hebben, waarna het gebruik ervan niet meer mogelijk is. 

§ 9. Uitvoering van een bestelling met betrekking tot Producten 

  1. De uitvoering van de bestelling omvat het in productie nemen, vervolgens verzamelen van de bestelde Producten, het verpakken voor levering aan de Koper en het verzenden van het pakket naar de Koper in overeenstemming met de door de Koper gekozen leveringsmethode. 
  1. De verzendkosten van het Product zijn voor rekening van de Koper, tenzij anders vermeld in de informatie die aan de Koper op de Website is verstrekt. 
  1. Bij een bestelling voor levering naar een bestemming buiten de lidstaten van de Europese Unie, wordt de prijs van de gekochte producten verhoogd met de toepasselijke douanekosten, belastingen en andere kosten die bij zendingen buiten de Europese Unie kunnen worden gemaakt. 
  1. Een bestelling wordt als uitgevoerd beschouwd op het moment dat het pakket naar de Koper is verzonden (overdracht van het pakket aan de vervoerder die belast is met het transport). In het geval van levering via een vervoerder informeert de Verkoper de Koper over de voorbereiding van het Product voor verzending en de overdracht aan de vervoerder. De exacte leverdatum wordt bepaald door de vervoerder, tenzij de vervoerder de Koper de mogelijkheid biedt om de leverdatum en -tijd zelf te bepalen. Indien deze functie beschikbaar is, verstrekt de Verkoper de Koper de benodigde gegevens om het transport van het Product te volgen, zoals een link naar de website van de vervoerder of de applicatie van de vervoerder. 
  1. De Koper is verplicht het pakket te inspecteren op een manier die gebruikelijk is bij zendingen van dit type. Als de Koper vaststelt dat er tijdens het transport een verlies of schade aan de Producten is ontstaan, is de Koper verplicht om alle nodige handelingen te verrichten om de verantwoordelijkheid van de vervoerder vast te stellen, bijvoorbeeld door het opstellen van een schadeprotocol (art. 545 § 2 Pools Burgerlijk Wetboek). 
  1. De levertijd van de bestelling wordt aangegeven bij elk Product. De bestelde Producten moeten binnen 30 dagen aan de Consument of de PNPC worden geleverd, tenzij een langere levertijd expliciet door de Verkoper in de productbeschrijving is aangegeven. In dat geval stemt de Koper, door de bestelling te plaatsen, in met de langere levertijd die uit de productbeschrijving voortvloeit. 
  1. Indien de Koper Producten bestelt met verschillende levertijden, is de langste levertijd van toepassing voor de gehele bestelling, tenzij de Verkoper voorstelt om de bestelling op te splitsen in meerdere aparte zendingen om de levertijd voor een deel van de Producten te versnellen. 

§ 10. Herroepingsrecht van de Consument of PNPK zonder opgaaf van redenen 

  1. De Consument of PNPK heeft het recht om de Overeenkomst, die via de Website is gesloten, zonder opgave van redenen te herroepen binnen: 
    1. 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van het Product door de Consument of PNPK, of door een door de Consument of PNPK aangewezen derde persoon, anders dan de vervoerder. Indien de Overeenkomst betrekking heeft op meerdere Producten die afzonderlijk, in partijen of in delen worden geleverd, wordt de termijn voor herroeping gerekend vanaf de ontvangst van het laatste Product, de partij of het deel; 
    2. 14 dagen vanaf de datum van het sluiten van de Overeenkomst — voor andere Overeenkomsten dan de verkoopovereenkomst van Producten. 
  1. Het recht om de Overeenkomst te herroepen geldt niet voor de Overeenkomst waarin de verplichting betrekking heeft op: 
    1. Producten die, door hun aard, na levering onlosmakelijk zijn verbonden met andere zaken; 
    2. Producten die zijn bestemd om te voldoen aan de specifieke behoeften van de Consument of PNPK. 
  1. Om de Overeenkomst te herroepen, moet de Consument of PNPK de Verkoper informeren over zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnig statement — bijvoorbeeld door een brief te sturen per post of e-mail. 
  1. De Consument of PNPK kan gebruikmaken van het standaard herroepingsformulier, beschikbaar op www.bimago.nl/klantenservice/retourneren maar dit is niet verplicht. 
  1. Om de termijn voor herroeping te waarborgen, is het voldoende dat de Consument of PNPK vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping informatie verstuurt over de uitoefening van het recht op herroeping. 
  1. De Consument of PNPK is verplicht het Product onmiddellijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de datum van herroeping, aan de Verkoper te retourneren of aan een door de Verkoper aangewezen persoon te overhandigen. Voor het waarborgen van de termijn is het voldoende om het Product voor het verstrijken van deze termijn terug te sturen. 
  1. De Consument of PNPK draagt de directe kosten van het retourneren van het Product. 
  1. In geval van herroeping van de Overeenkomst zal de Verkoper aan de Consument of PNPK alle door de Consument of PNPK ontvangen betalingen terugbetalen, inclusief de verzendkosten van het Product (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit de door de Consument of PNPK gekozen manier van levering, anders dan de goedkoopste standaardlevering die bij de bestelling is aangeboden), onverwijld, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop de Verkoper is geïnformeerd over de beslissing om het herroepingsrecht uit te oefenen. 
  1. De terugbetaling wordt gedaan met dezelfde betaalmethoden die zijn gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij de Consument of PNPK uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere oplossing. In ieder geval zijn er voor de Consument of PNPK geen kosten verbonden aan deze terugbetaling. 
  1. De Verkoper kan de terugbetaling van de ontvangen bedragen van de Consument of PNPK opschorten totdat het Product is terugontvangen of totdat de Consument of PNPK bewijs van terugzending heeft geleverd, afhankelijk van welke gebeurtenis zich eerder voordoet. 
  1. De Consument of PNPK is aansprakelijk voor waardevermindering van het Product die het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het Product vast te stellen. De Verkoper heeft het recht om zijn vordering op de Koper te verrekenen met dit bedrag overeenkomstig art. 498 van het Burgerlijk Wetboek en volgende artikelen. 

§ 11. Garantie voor gebreken en aansprakelijkheid voor de overeenstemming van het Product met de Overeenkomst 

  1. De garantie voor gebreken in Producten, zoals bedoeld in de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek, is uitgesloten voor verkoopovereenkomsten van Producten die worden gesloten door Kopers die geen Consument of PNPK zijn. 
  1. Voor verkoopovereenkomsten van Producten die worden gesloten door de Consument of PNPK, zijn de bepalingen over de aansprakelijkheid voor de overeenstemming van het Product met de Overeenkomst van toepassing, zoals vervat in de wet op consumentenrechten, met inachtneming van de bepalingen van het Reglement. 
  1. De Verkoper is verantwoordelijk jegens de Consument en PNPK voor de overeenstemming van het Product met de Overeenkomst. De overeenstemming van het Product met de Overeenkomst wordt beoordeeld volgens de bepalingen van de wet op consumentenrechten. 

§ 12. Vervanging of reparatie van een Product dat niet overeenstemt met de Overeenkomst 

  1. Indien het Product niet overeenstemt met de Overeenkomst, kan de Consument of PNPK reparatie of vervanging van het Product eisen. 
  1. De Verkoper kan: 
    1. vervanging uitvoeren als de Consument of PNPK reparatie eist, of 
    2. reparatie uitvoeren als de Consument of PNPK vervanging eist, indien het niet mogelijk is om het Product op de door de Consument of PNPK gekozen manier in overeenstemming met de Overeenkomst te brengen of dit zou leiden tot buitensporige kosten voor de Verkoper. 
  1. Indien reparatie en vervanging niet mogelijk zijn of buitensporige kosten voor de Verkoper met zich meebrengen, kan hij de vervanging of reparatie weigeren om het Product in overeenstemming met de Overeenkomst te brengen. 
  1. De Consument of PNPK stelt de Verkoper het Product ter beschikking voor reparatie of vervanging, en de Verkoper haalt het op zijn kosten op. De kosten van reparatie of vervanging, inclusief in het bijzonder verzendkosten, transportkosten, arbeidskosten en materiaalkosten, zijn voor rekening van de Verkoper. 
  1. De Verkoper voert de reparatie of vervanging uit binnen een redelijke termijn, niet langer dan 21 dagen, vanaf het moment dat de Verkoper door de Consument of PNPK op de hoogte is gesteld van de niet-overeenstemming van het Product met de Overeenkomst, en zonder buitensporige overlast voor de Consument of PNPK, rekening houdend met de specificiteit van het Product en het doel waarvoor de Consument of PNPK het heeft aangeschaft. 

§ 13. Prijsverlaging of ontbinding van de Overeenkomst in geval van een Product dat niet overeenstemt met de Overeenkomst 

  1. Indien het Product niet overeenstemt met de Overeenkomst, kan de Consument of PNPK een verklaring indienen voor prijsverlaging of ontbinding van de Overeenkomst wanneer: 
    1. de Verkoper de reparatie of vervanging van het Product heeft geweigerd overeenkomstig § 14 lid 3; 
    2. de Verkoper het Product niet in overeenstemming met de Overeenkomst heeft gebracht; 
    3. de niet-overeenstemming van het Product met de Overeenkomst aanhoudt, ondanks dat de Verkoper heeft geprobeerd het Product in overeenstemming te brengen; 
    4. de niet-overeenstemming van het Product met de Overeenkomst van zodanige aard is dat deze een prijsverlaging of ontbinding van de Overeenkomst rechtvaardigt zonder dat eerder gebruik is gemaakt van de middelen genoemd in § 14 lid 1; 
    5. uit de verklaring van de Verkoper of uit de omstandigheden blijkt dat hij het Product niet binnen een redelijke termijn of zonder buitensporige overlast voor de Consument of PNPK in overeenstemming zal brengen. 
  1. De verlaagde prijs moet in verhouding staan tot de prijs die voortvloeit uit de Overeenkomst, overeenkomstig de verhouding van de waarde van het niet-overeenstemmende Product tot de waarde van het overeenstemmende Product. 
  1. De Verkoper betaalt de bedragen die aan de Consument of PNPK verschuldigd zijn als gevolg van het recht op prijsverlaging onverwijld terug, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de Consument of PNPK over prijsverlaging. 
  1. De Consument of PNPK kan de Overeenkomst niet ontbinden als de niet-overeenstemming van het Product met de Overeenkomst niet wezenlijk is. De niet-overeenstemming van het Product met de Overeenkomst wordt verondersteld wezenlijk te zijn. 
  1. Indien de niet-overeenstemming met de Overeenkomst slechts betrekking heeft op bepaalde Producten die op basis van de Overeenkomst zijn geleverd, kan de Consument of PNPK de Overeenkomst alleen ontbinden voor deze Producten, en ook voor andere Producten die door de Consument of PNPK samen met de niet-overeenstemmende Producten zijn aangeschaft, indien niet redelijkerwijs kan worden verwacht dat de Consument of PNPK instemt met het behoud van uitsluitend de overeenstemmende Producten. 
  1. Bij ontbinding van de Overeenkomst dient de Consument of PNPK het Product onverwijld aan de Verkoper terug te geven op diens kosten. De Verkoper vergoedt de Consument of PNPK de prijs onverwijld, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontvangst van het Product of bewijs van terugzending ervan. 
  1. De Verkoper doet de terugbetaling van de prijs met dezelfde betaalmethode als die welke door de Consument of PNPK is gebruikt, tenzij de Consument of PNPK uitdrukkelijk akkoord gaat met een andere terugbetalingsmethode die voor hem geen kosten met zich meebrengt. 

§ 14. Overdracht van Klantinhoud 

  1. Via de Dienst kan de Klant Klantinhoud overdragen voor opslag op verzoek van de Klant in het informatica-systeem van de Dienst, eventueel met het doel deze te publiceren in de Dienst. 
  1. Het is verboden om Klantinhoud over te dragen die: 
    1. illegale inhoud in de zin van de Digital Services Act (DSA) vormt of 
    2. niet in overeenstemming is met het Reglement. 
  1. Onder Klantinhoud die niet in overeenstemming is met het Reglement, verstaan we Klantinhoud die: 
    1. de regels voor het publiceren van beoordelingen, zoals gedefinieerd in § 23 van het Reglement, schendt; 
    2. niet overeenkomt met het onderwerp van de inhoud die beschikbaar is in de Dienst; 
    3. eerder in de Dienst gepubliceerde inhoud herhaalt; 
    4. links of andere inhoud van spamachtige aard bevat; 
    5. dient om concurrerende activiteiten ten opzichte van de Verkoper te voeren, bijvoorbeeld het promoten van concurrerende websites; 
    6. dient voor verboden reclame-, promotie- en marketingactiviteiten, in het bijzonder door advertenties, verkoop en promotie van producten, diensten, projecten, inzamelingen te plaatsen; 
    7. dient voor activiteiten die door de wet zijn verboden, zoals pogingen tot fraude en het ontvreemden van financiële middelen van andere Klanten; 
    8. kwaadspreken of beledigen van een derde persoon; 
    9. de persoonlijke rechten van een derde persoon schenden; 
    10. de auteursrechten van een derde persoon schenden; 
    11. kwetsende of andere beledigende inhoud bevatten; 
    12. op een andere manier de geldende rechtsorde of goede zeden schenden dan zoals bepaald in punten 1 – 12. 
  1. Indien de Verkoper betrouwbare informatie ontvangt over de mogelijkheid van een strafbaar feit of een overtreding door de Klant in verband met de overgedragen Klantinhoud, is de Verkoper gerechtigd en verplicht om de relevante diensten of overheidsinstanties hiervan op de hoogte te stellen en hen de gegevens van de Klant te verstrekken. Dit geldt ook in situaties waarin diensten of overheidsinstanties de Verkoper verzoeken om gegevens van de Klant, met name voor de doeleinden van lopende civiele of strafrechtelijke procedures. 

§ 15. Moderatie van Klantinhoud 

  1. De Verkoper kan te allen tijde de Klantinhoud verifiëren. De Verkoper voert de verificatie uit op een niet-arbitraire, objectieve manier en met de nodige zorgvuldigheid. Tegelijkertijd behoudt de Verkoper zich het recht voor om niet verplicht te zijn om de Klantinhoud vooraf te controleren, in het bijzonder niet door middel van preventieve controles (bijvoorbeeld in het kader van voorafgaande goedkeuring van Klantinhoud) of in enige andere vorm van controle van Klantinhoud. 
  1. In geval van ontdekking van niet-conformiteit van de Klantinhoud met het Reglement, kan de Klantinhoud worden geblokkeerd en onzichtbaar worden gemaakt voor andere Klanten, of uit de Dienst worden verwijderd. 
  1. Bij blokkering of verwijdering van Klantinhoud, stelt de Verkoper de Klant die de Klantinhoud heeft ingediend die geblokkeerd of verwijderd moet worden, onmiddellijk op de hoogte, met opgave van de redenen voor zijn beslissing. 
  1. In het geval van blokkering of verwijdering van Klantinhoud als niet-conform met het Reglement, kan de Klant die deze Klantinhoud heeft gepost een beroep indienen volgens de regels die zijn beschreven in § 18 van het Reglement. 
  1. De Verkoper zorgt ervoor dat beroepen met betrekking tot Klantinhoud niet geautomatiseerd worden behandeld — het personeel van de Verkoper is verantwoordelijk voor de beoordeling van de rechtmatigheid van de blokkering of verwijdering van Klantinhoud. 

§ 16. Melden van Klantinhoud 

  1. Elke persoon of entiteit kan de Verkoper melden dat er Klantinhoud in de Dienst aanwezig is die deze persoon of entiteit beschouwt als illegale inhoud in de zin van de Wet op Digitale Diensten (DSA). 
  1. De melding kan per e-mail worden gedaan naar het adres info@bimago.pl
  1. De melding, zoals bedoeld in lid 1, moet alle elementen bevatten die vereist zijn op grond van de Wet op Digitale Diensten (DSA), zoals: 
    1. een voldoende onderbouwde verklaring van de redenen waarom deze persoon of entiteit beweert dat de Klantinhoud niet in overeenstemming is met het Reglement; 
    2. een duidelijke aanduiding van de exacte elektronische locatie van de informatie, zoals een exacte URL of exacte URLs, en, waar van toepassing, aanvullende informatie die het mogelijk maakt de Klantinhoud te identificeren, afhankelijk van het type Klantinhoud en de specifieke soort hostingdienst; 
    3. de naam en het e-mailadres van de persoon of entiteit die de melding indient, behalve in het geval van meldingen betreffende informatie die wordt beschouwd als gerelateerd aan een van de misdrijven genoemd in de artikelen 3-7 van richtlijn 2011/93/EU; 
    4. een verklaring die bevestigt dat de persoon of entiteit die de melding indient, in goede trouw overtuigd is dat de in de melding opgenomen informatie en beschuldigingen juist en volledig zijn. 
  1. Klanten kunnen gebruik maken van het meldformulier dat beschikbaar is op www.bimago.nl/over-ons/contact door het onderwerp "Melding van Klantinhoud" te kiezen. 
  1. Na ontvangst van de melding, zoals bedoeld in lid 1, bevestigt de Verkoper onverwijld de ontvangst van de melding aan de melder — per e-mail op het opgegeven elektronische adres. Indien de melding onvolledig is of andere fouten bevat, kan de Verkoper de melder verzoeken om de melding aan te vullen of te corrigeren. Als de melder de melding niet aanvult of corrigeert binnen 14 dagen na de oproep van de Verkoper, blijft de melding onbehandeld. 
  1. De verificatie van de Klantinhoud door de Verkoper vindt plaats uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van een volledige en correcte melding. De Verkoper voert de verificatie uit op een niet-arbitraire, objectieve manier en met de nodige zorgvuldigheid. Voor de verificatie van de Klantinhoud kan de Verkoper van de melder aanvullende informatie of documenten verzoeken, bijvoorbeeld ter bevestiging van de rechten waarvan de te verifiëren Klantinhoud mogelijk inbreuk maakt. 
  1. Tijdens de verificatie is de Verkoper gerechtigd om de Klantinhoud te blokkeren zodat deze onzichtbaar wordt voor andere Klanten. 
  1. Na de verificatie kan de Verkoper de Klantinhoud permanent blokkeren of verwijderen als deze in strijd is met het Reglement, of vaststellen dat de Klantinhoud niet in strijd is met het Reglement. Indien de Klantinhoud eerder was geblokkeerd en na verificatie blijkt dat deze niet in strijd is met het Reglement, herstelt de Verkoper de Klantinhoud onmiddellijk en informeert de melder, met opgave van de redenen voor zijn beslissing. 
  1. In geval van blokkering of verwijdering van de Klantinhoud, informeert de Verkoper zowel de melder als de Klant die de Klantinhoud heeft gepost die geblokkeerd of verwijderd moet worden, onverwijld, met opgave van de redenen voor zijn beslissing. 
  1. In het geval van blokkering of verwijdering van Klantinhoud als niet-conform met het Reglement of de weigering om Klantinhoud te blokkeren of te verwijderen, kan de Klant die deze Klantinhoud heeft gepost, of de melder, een beroep indienen volgens de regels die zijn beschreven in § 18 van het Reglement. 
  1. De Verkoper zorgt ervoor dat alle beroepen met betrekking tot Klantinhoud niet geautomatiseerd worden behandeld — het personeel van de Verkoper is verantwoordelijk voor de beoordeling van de rechtmatigheid van de blokkering of verwijdering van Klantinhoud. 

§ 17. Sancties voor Ongepaste Klantinhoud 

  1. Indien een Klant de Dienst in strijd met het Reglement gebruikt door enige Klantinhoud die in strijd is met het Reglement over te dragen, kan de Verkoper: 
    1. het Klantaccount blokkeren; 
    2. het Klantaccount permanent verwijderen; 
    3. het gebruik van bepaalde functionaliteiten van de Dienst voor de Klant opschorten; 
    4. het permanent onmogelijk maken voor de Klant om gebruik te maken van bepaalde functionaliteiten van de Dienst. 
  1. De keuze van de maatregel, zoals bedoeld in lid 1, hangt af van de omstandigheden van de zaak en de ernst van de overtreding die de Klant heeft begaan tijdens het gebruik van de Dienst. Deze acties staan los van andere maatregelen die de Verkoper kan nemen met betrekking tot de Klantinhoud, zoals het blokkeren van toegang of het permanent verwijderen van Klantinhoud. 
  1. Bij het kiezen van de maatregel, zoals bedoeld in lid 1, handelt de Verkoper met de nodige zorgvuldigheid, op een objectieve en evenredige manier, met inachtneming van de rechten en gerechtvaardigde belangen van alle betrokken partijen. 
  1. De blokkering van het Klantaccount of de opschorting van het gebruik van bepaalde functionaliteiten van de Dienst kan plaatsvinden voor een periode van 5 tot 30 dagen. Na afloop van de voorziene periode verwijdert de Verkoper de blokkade van het Klantaccount of herstelt de toegang tot de functionaliteiten van de Dienst die waren opgeschort. 
  1. In geval van toepassing van de maatregel, zoals bedoeld in lid 1, kan de Klant tegen wie de maatregel is genomen, een beroep indienen volgens de regels die zijn beschreven in § 22 van het Reglement. 
  1. De Verkoper zorgt ervoor dat alle beroepen met betrekking tot de toepassing van de maatregel, zoals bedoeld in lid 1, niet geautomatiseerd worden behandeld — het personeel van de Verkoper is verantwoordelijk voor de beoordeling van de rechtmatigheid van de toepassing van de betreffende maatregel. 

§ 18. Beroepen 

  1. Indien: 
    1. de Verkoper de Klantinhoud niet heeft geblokkeerd of verwijderd ondanks een melding van een andere Klant of een derde partij; 
    2. de Klantinhoud is geblokkeerd of verwijderd in strijd met de bepalingen van het Reglement; 
    3. de Verkoper enige sancties heeft toegepast op de Klant met betrekking tot de Klantinhoud; 
      1. kan de Klant die de Klantinhoud heeft overgedragen, of de persoon die de Klantinhoud voor verificatie heeft gemeld, een beroep indienen. 
  1. Elke beslissing van de Verkoper met betrekking tot de Klantinhoud moet een onderbouwing bevatten die het indienen van een beroep mogelijk maakt — behalve wanneer de Verkoper een bevel met betrekking tot de Klantinhoud van de bevoegde autoriteit of instantie heeft ontvangen. De onderbouwing moet voldoen aan de eisen zoals bedoeld in de wet op digitale diensten (DSA) en moet informatie bevatten zoals: 
    1. de aanduiding of de beslissing betrekking heeft op de verwijdering van de Klantinhoud, het onmogelijk maken van toegang tot deze inhoud, het verlagen van de positie of het beperken van de zichtbaarheid van de Klantinhoud, of het opschorten of beëindigen van betalingen met betrekking tot deze Klantinhoud, of andere maatregelen zoals beschreven in het Reglement met betrekking tot deze Klantinhoud, alsmede, waar van toepassing, het territoriale bereik van de beslissing en de duur van de geldigheid ervan; 
    2. de feiten en omstandigheden waarop de beslissing is gebaseerd, inclusief waar van toepassing informatie over de vraag of de beslissing is genomen op basis van een melding door een andere Klant of een derde partij, of op basis van vrijwillige controleacties, en indien absoluut noodzakelijk, de identiteit van de melder; 
    3. waar van toepassing informatie over het gebruik van geautomatiseerde middelen bij het nemen van de beslissing, inclusief de informatie of de beslissing is genomen met betrekking tot Klantinhoud die is gedetecteerd of geïdentificeerd met behulp van geautomatiseerde middelen; 
    4. indien de beslissing betrekking heeft op potentieel verboden Klantinhoud, de juridische basis of contractuele basis waarop de beslissing is gebaseerd, evenals uitleg over de redenen waarom de betreffende Klantinhoud als verboden wordt beschouwd; 
    5. duidelijke en klantvriendelijke informatie over de mogelijkheden voor de Klant of melder om beroep aan te tekenen tegen de beslissing. 
  1. Een beroep kan worden ingediend door: 
    1. een e-mail te sturen naar info@bimago.nl
    2. schriftelijk, bij voorkeur per aangetekende brief, naar het adres van de Verkoper. 
  1. Het beroep moet bevatten: 
    1. de voornaam en achternaam (eventueel bedrijfsnaam) van de indiener; 
    2. contactgegevens; 
    3. een gedetailleerde onderbouwing van waarom de indiener van mening is dat de beslissing van de Verkoper onjuist was en gewijzigd moet worden. 
  1. Na ontvangst van het beroep bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan — per e-mail naar het opgegeven e-mailadres. 
  1. Beroepen worden binnen 14 dagen na indiening van het beroep behandeld. 

§ 19. Beoordelingen 

  1. De Verkoper biedt de Klant de mogelijkheid om een beoordeling van het Product op de Website te publiceren via speciale internetportalen. 
  1. De functie om een beoordeling van het Product te publiceren is beschikbaar na het sluiten van de Overeenkomst met betrekking tot het Product, wat een waarborg biedt tegen het publiceren van beoordelingen door Klanten die het Product niet hebben aangeschaft. Bovendien is het verboden om een beoordeling te publiceren door een Klant die het Product wel heeft aangeschaft, maar dit niet op een manier heeft gebruikt die een betrouwbare beoordeling mogelijk maakt. 
  1. De Klant dient de beoordeling op een betrouwbare, eerlijke en inhoudelijke manier te formuleren, zoveel mogelijk taalkundig correct en zonder het gebruik van scheldwoorden of andere woorden die algemeen als beledigend worden beschouwd. 
  1. Een beoordeling gepubliceerd door de Klant wordt beschouwd als een soort Klantinhoud. Daarom kan de Verkoper beoordelingen modereren volgens de regels zoals uiteengezet in § 15 van het Reglement, en kan elke persoon die de inhoud van de Website bekijkt een beoordeling die in strijd is met de regels van het Reglement melden volgens de regels zoals uiteengezet in § 16 van het Reglement. 
  1. De Verkoper kan zelf beoordelingen van Producten publiceren op de Website die op andere manieren zijn verzameld dan via de hierboven beschreven publicatie van een beoordeling door de Klant. 
  1. De Verkoper verklaart dat de door hem gepubliceerde beoordelingen van Producten, zoals bedoeld in lid 5, afkomstig kunnen zijn van personen die de Producten niet hebben aangeschaft. In dat geval zullen de beoordelingen duidelijk en ondubbelzinnig worden gemarkeerd als reclame-inhoud. 
  1. De beoordelingen genoemd in lid 5 en 6 zijn geen soort Klantinhoud, maar elke persoon die de inhoud van de Website bekijkt en vaststelt dat een bepaalde beoordeling in strijd is met de regels van het Reglement, kan deze ter verificatie melden volgens de regels zoals uiteengezet in § 16 van het Reglement. 

§ 20. Persoonsgegevens en cookies 

  1. De Verkoper van de persoonsgegevens van de Klant is de Verkoper. 
  1. De Website maakt gebruik van cookies. 
  1. Details met betrekking tot persoonsgegevens en cookies zijn beschreven in het privacybeleid, dat beschikbaar is op www.bimago.nl/klantenservice/privacyverklaring. 

§ 21. Intellectuele eigendomsrechten 

  1. De Verkoper informeert de Klant dat alle inhoud die beschikbaar is op de pagina's van de Website, Digitale Inhoud en elementen van de Goederen (bijvoorbeeld grafische ontwerpen van etiketten) auteursrechtelijke werken kunnen zijn in de zin van de wet van 4 februari 1994 over auteursrecht en pokerechten, waarvan de auteursrechten toekomen aan de Verkoper of andere bevoegde entiteiten, evenals databases die worden beschermd op basis van de wetgeving inzake databasebescherming. 
  1. De Verkoper informeert de Klant dat de exploitatie van inhoud die onder auteursrecht valt of het gebruik van databases door de Klant zonder toestemming van de Verkoper of een andere bevoegde entiteit, behalve voor zover dit onder de uitzondering voor persoonlijk gebruik valt, een schending van intellectuele eigendomsrechten vormt en kan leiden tot civiele of strafrechtelijke aansprakelijkheid. 
  1. De Verkoper kan met de Klant een afzonderlijke licentieovereenkomst aangaan met betrekking tot het gebruik door de Klant van inhoud of databases die toebehoren aan de Verkoper (bijvoorbeeld door het gebruik van productfoto's, het gebruik van beschrijvingen van Goederen, enz.). Om een dergelijke overeenkomst te sluiten, moet de Klant de Verkoper benaderen met een voorstel voor het sluiten van een licentieovereenkomst, waarbij de Klant de Verkoper in het bijzonder informeert over de doeleinden waarvoor hij van plan is gebruik te maken van de inhoud of databases die toebehoren aan de Verkoper, en over de verwachte gebruiksduur. Na ontvangst van een dergelijk voorstel zal de Verkoper een aanbod doen in overeenstemming met zijn eigen licentiebeleid. 

§ 22. Buitengerechtelijke manieren om klachten te behandelen en vorderingen te indienen 

  1. De Consument heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van buitengerechtelijke manieren om klachten te behandelen en vorderingen in te dienen. De Consument heeft onder andere de mogelijkheid om: 
    1. een verzoek in te dienen bij de permanente arbitragecommissie voor consumenten met het oog op het oplossen van een geschil dat voortvloeit uit de gesloten Overeenkomst, 
    2. een verzoek in te dienen bij de provinciale inspecteur van de Handelsinspectie om een mediationprocedure te starten voor een minnelijke oplossing van het geschil tussen de Klant en de Verkoper, 
    3. hulp in te schakelen van de lokale (stedelijke) consumentenadviseur of van een maatschappelijke organisatie die tot doel heeft de belangen van consumenten te beschermen. 
  1. Gedetailleerde informatie over alternatieve geschillenbeslechting is te vinden op de websites van de relevante overheidsinstanties of consumentenbeschermingsorganisaties. 
  1. De Consument kan ook gebruikmaken van het ODR-platform, dat beschikbaar is op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL . Dit platform dient voor het oplossen van geschillen tussen consumenten en ondernemers die streven naar een buitengerechtelijke oplossing van geschillen die voortvloeien uit contractuele verplichtingen uit een internetverkoopovereenkomst of een overeenkomst voor het leveren van diensten. 

§ 23. Klachten en oproepen 

  1. Elke Klant heeft het recht om een klacht in te dienen met betrekking tot de werking van de Dienst of de uitvoering van de Overeenkomst. Om de Consument of de PNPK te helpen bij het uitoefenen van rechten met betrekking tot de aansprakelijkheid van de Verkoper voor de conformiteit van de Goederen met de Overeenkomst, heeft de Verkoper een sjabloon voor een klachtenformulier opgesteld dat de Consument of PNPK kan gebruiken. Het sjabloon is beschikbaar op de website www.bimago.nl/over-ons/contact. 
  1. Klachten moeten worden ingediend bij de Verkoper op het e-mailadres info@bimago.nl of via www.bimago.nl/over-ons/contact. 
  1. Klachten van Klanten worden voortdurend behandeld, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontvangst van de klacht door de Verkoper. 
  1. Een antwoord op de klacht wordt naar de Klant gestuurd op het contactadres dat door de Klant is opgegeven tijdens het indienen van de klacht. 

§ 24. Slotbepalingen 

  1. De Verkoper behoudt zich het recht voor om aanbiedingen, promoties in te voeren en in te trekken, en om de Prijzen in de Dienst te wijzigen, met behoud van de rechten die de Klant heeft verworven, in het bijzonder de voorwaarden van Overeenkomsten die zijn afgesloten vóór de wijziging. 
  1. De Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen in het Reglement aan te brengen om belangrijke redenen zoals: 
    1. wijziging van de voorwaarden voor de levering van Goederen; 
    2. de noodzaak om het Reglement aan te passen aan juridische wijzigingen; 
    3. de noodzaak om het Reglement aan te passen aan een besluit, uitspraak of andere beschikking van een bevoegde rechtbank of overheidsorgaan; 
    4. de noodzaak om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de Verkoper rust; 
    5. redactionele wijzigingen. 
  1. Indien de Verkoper het e-mailadres van de Klant heeft, ontvangt de Klant een e-mail met informatie over de wijziging van het Reglement. 
  1. Voor de verkoopovereenkomsten van Goederen is het Reglement van toepassing dat van kracht is op het moment van het sluiten van de Overeenkomst. 
  1. In het geval van Elektronische Diensten, indien de Klant de wijziging van het Reglement niet accepteert, kan hij zonder enige kosten afzien van het gebruik van de Elektronische Diensten, bijvoorbeeld door zich af te melden voor de Nieuwsbrief of te stoppen met het bekijken van openbaar beschikbare inhoud van de Dienst. 
  1. Wijzigingen in het Reglement hebben geen invloed op de rechten die de Klant vóór de datum van inwerkingtreding van de wijziging heeft verworven. 
  1. Alle geschillen die verband houden met de Overeenkomsten die via de Dienst zijn afgesloten, zullen worden behandeld door de bevoegde Poolse rechtbank, afhankelijk van de plaats van vestiging van de Verkoper. Deze bepaling is niet van toepassing op Consumenten en PNPK, voor wie de bevoegdheid van de rechtbank wordt vastgesteld volgens de algemene regels. 
  1. Dit Reglement is van kracht vanaf 1 november 2024.